Öğrenciler İçin Rehberlik
Okulumuzda 3 farklı kademede rehberlik servisimiz ve her öğrencinin fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerine göre hareket eden, her yaş grubunu kendi içinde değerlendiren bir rehberlik anlayışımız vardır.
- Eğitsel rehberlik (akademik konular/ders çalışma stilleri/sınav kaygısı/öğrenme sorunları)
- Mesleki rehberlik (sınav tanıtımları/alan tercihleri/bireyin kendini tanıması/meslek seçimi)
- Kişisel rehberlik (kişisel sorunlar/duygusal sorunlar/arkadaşlık sorunları/gelişim sorunları… vb.) şeklindedir.
Öğrencinin kendisi, öğretmeni ve ailesi tarafından yetenek, beceri ve diğer özelliklerinin fark edilmesine, yetiştiği ortamın iyileştirilmesine, bireysel ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesine, etkili öğrenme ve çalışma becerilerinin artırılmasına yöneliktir. Bunları keşfederken en önemli amacımız kendini bilen/tanıyan nesillere yön vermektir. Öğrencilerimiz ruhsal ve fiziksel sağlıkları açısından iyi ve mutlu olduktan sonra başarının geldiğine inanıyoruz. Bu nedenle kurumumuzda MUTLU ve BAŞARILI öğrenciler yetiştirmek önceliğimizdir.
İzfen Rehberlik Servisi olarak her sınav sonrası;
Öğrencinin konu eksiklerini belirler; ilgili dersten etüt yazarız.
Hedefimiz; işlenen her konu için başarıdır.
O yüzden öğrencileri ders çalışmaya yönlendirirken her zaman sınav sonuçlarındaki konu analizlerinden yararlanırız.Sınav sonucunu bireysel değerlendirmeye önem veririz. Her sınav sonucu verilerimizde saklıdır. Velilerimize de bu konu ile ilgili düzenli geri dönüşler yaparız.
Bizim için başarının 2 adımı vardır.1. adım; öğrencinin başkaları ile değil kendiyle yarışması2. adım; sıfırlama tekniği ile az hatayı hedefleyip puanı yükseltmekten ziyade, yanlış sayısını azaltmaktır.
“Her çocuk öğrenir; ama her çocuk aynı şekilde öğrenemez” düşüncesi ile öğrencilere yaklaşır, her öğrenciyi kendisi için verimli ders çalışma tekniğine yönlendirmeye çabalarız.